Wat is de waarde van het label ”Dutch design” bij producten? Marktonderzoekbureau Veylinx zocht dit uit bij de nieuwe houten portemonnee genaamd ”The Wall” van het Nederlandse bedrijf TWO-O.
In 2013 vond in Eindhoven de Dutch Design Week plaats. Dit evenement staat geheel in het teken van ”Dutch Design”. Het Nederlandse bedrijf TWO-O is gespecialiseerd in het maken van houten gadgets en een belangrijk vraagstuk is wat de invloed is van toevoeging van het label Dutch design. Besloten is dan ook om dit door het bureau Veylinx te laten testen en de resultaten hieruit zijn zeer indrukwekkend.
Resultaat waarde van Dutch Design bij TWO-O
Wanneer namelijk de term Dutch design wordt toegevoegd, waarderen Nederlandse consumenten ”The Wall” gemiddeld 23% meer, dan zonder deze toevoeging. Het lijkt er dus op dat wij Nederlanders houden van onze eigen waar en ons koopgedrag hierdoor laten beïnvloeden. Nederlandse producenten zouden er dus goed aan doen om in hun reclame uitingen te vermelden dat hun producten van Nederlandse bodem zijn.
Zou jij iets eerder kopen als het van Nederlandse bodem komt? Ontdek Waarde van Dutch Design bij TWO-O.
Maak kennis met Veylinx
Wie is Veylinx en wat doen ze? Veylinx doet marktonderzoek met echte veilingen. Regelmatig test Veylinx coole nieuwe gadgets. De biedingen zijn gesloten, waardoor je dus niet weet wat anderen bieden! Ook jij kunt meedoen aan de verrassende veilingen van Veylinx.