Run jij een eigen bedrijf? Dan is een goede marketing strategie nodig om jouw product of dienst goed op de kaart te zetten. Door de jaren heen zijn verschillende handige marketing tools ontwikkeld die je een handje kunnen helpen. Wij lichten er 5 uit!
Google Analytics
Wanneer je website eenmaal staat, wil je natuurlijk weten hoe deze het doet. Hoeveel bezoekers heeft je website? Waar komen deze bezoekers vandaan? Keren ze terug en hoe vaak dan? Voor het tracken en analyseren (en nog veel meer) van je websiteverkeer kun je Google Analytics gebruiken.
Semrush marketing tool
Search Engine Optimization (SEO) is een essentieel topic als je wil dat je gevonden wordt op Google. Semrush is een SEO optimalisatie- en analyse tool die je kan helpen om je website compleet SEO-proof te maken.
Brand Portal
Deze tool helpt met het beheren van je huisstijl. Brand Portal helpt met het digitaal verzamelen van al je merkelementen, brand assets en huisstijlrichtlijnen. Deze kun je vervolgens eenvoudig delen met iedereen die je wil, zodat je consistent blijft communiceren.
Buffer App
Voor veel bedrijven is social media een belangrijk onderdeel van de marketing strategie. Je kunt er immers binnen no-time een grote groep bereiken. Met Buffer beheer je al je social media kanalen op één plaats. Je kunt content inplannen voor gewenste data zodat je niet bang hoeft te zijn dat je een post vergeet wanneer je bijvoorbeeld dat weekendje weg bent.
Hotjar marketing
Met Hotjar krijg je een kijkje in het gedrag van jouw websitebezoekers. Ze geven handige schermfilmpjes die laten zien hoe bezoekers jouw website gebruiken. Waar klikken ze op? Waar navigeren ze naartoe? Hoe snel verlaten ze je website weer? Hotjar geeft je deze unieke inzichten.
Ga voor een succesvolle marketingstrategie, enjoy goodlife!
Vind meer marketing tips op het lifestyle voor mannen platform mensgoodlife.